کافی میت

تفاوت کافی میت و کافی کریمر | ترکیبات کافی میت چیست؟

تفاوت کافی میت و کافی کریمر در چیست؟

تفاوت کافی میت و کافی کریمر سوالی است که همواره در بین علاقمندان به قهوه و نوشیدنی مطرح بوده.در پاسخ به این سوال باید گفت: در واقع Coffee mate نوعی  کریمر و افزودنی به قهوه است که به جای شیر استفاده می شود. البته می توانم از این افزودنی در چای، هات چاکلت و … استفاده کنم اما بهترین طعم را در قهوه می دهد.کافی میت به صورت پودر یا مایع هستند و پس از دم کشیدن به قهوه اضافه می شوند. پودر قهوه میت در واقع بیشتر شبیه سفید کننده (تقلید کننده شیر) است و می تواند برای چای نیز استفاده شود. اما نوع مایعی که نوشیدنی را رنگ پریده و متمایل به سفید می کند، خامه ای است. بنابراین برای چای کمتر و بیشتر برای قهوه مفید است.

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

کریمر های قهوه شیرخشک گیاهی هستند که به دلیل شباهت ظاهری به خامه پودر شیرخشک محسوب می شوند اما در واقع ساختار لبنی ندارند 

کافی میت (Coffee mate) چیست و چه ترکیباتی دارد؟

نوعی شیرخشک و خامه غیر لبنی که اغلب برای افزودن طعم شیر به قهوه، پودر قهوه یا قهوه فوری استفاده می شود، کافی میت نامیده می شود.

با مشاهده بسته بندی کافی میت به راحتی می توانید مواد تشکیل دهنده آن را بشناسید. آن وقت متوجه می شوید که برای رژیم غذایی شما مناسب است یا نه! اکثر قهوه های مات در دو نوع پرچرب و رژیمی به بازار عرضه می شوند. نوع پرچرب آن از پوست سر گرفته می شود و کرم بیشتری ایجاد می کند. نوع رژیم غذایی خامه کمتر و اغلب شکر کمتری دارد. باید گفت که کافی میت حاوی شیر واقعی در ترکیباتش نیست. بنابراین، معمولاً بدون لبنیات و لاکتوز است. بنابراین برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مشکلی ایجاد نمی کند.

همانطور که می دانید، لبنیات اغلب در  قهوه میت  استفاده نمی شود. بنابراین برای تهیه خامه از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل یا روغن هسته خرما استفاده می شود. شکر، سدیم و شربت ذرت در لیست مواد تشکیل دهنده این محصول قرار دارند. رنگ‌های خوراکی نیز به مخلوط اضافه می‌شوند تا قهوه شما سفیدتر شود تا شیر را تقلید کند.

اگر نگاهی به ترکیبات قهوه مات بیندازیم متوجه می شویم که از نظر ساختاری این پودر شباهت زیادی به شیرهای گیاهی دیگر دارد.

  • آب
  • شربت ذرت
  • سویای هیدروژنه
  • روغن پنبه دانه
  • کازئینات سدیم
  • فسفات پتاسیم
  • کاراگینان
  • آب نشاسته
  • روغن هسته خرما هیدروژنه
  • تنظیم کننده اسیدیته
  • رنگ قابل خوردن
  • قند

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

 

چگونه از کافی میت استفاده کنیم؟

به طور کلی روش اصلی استفاده از کافی میت این است که پودر کافی میت را روی قهوه ریخته و بعد از تهیه قهوه با قهوه خوب مخلوط کنید، چه قهوه اسپرسو چه قهوه دمی و چه قهوه فرانسوی. انجام دهید و سپس سرو کنید. درست مانند زمانی که شکر و شیر را به قهوه خود اضافه می کنید.

مقدار استاندارد توصیه شده قهوه آسیاب شده دو قاشق چایخوری در هر فنجان قهوه است، اما این کاملاً سلیقه ای است و اگر می خواهید قهوه خود خامه تر و تلخ تر باشد، می توانید این نسبت را تغییر داده و افزایش دهید.

اگر از کسانی هستید که با موکاپوت قهوه درست می کنید، می توانید وقتی پودر قهوه را داخل سبد موکاپوت می ریزید، پودر قهوه میت را اضافه کنید و در واقع قهوه را همزمان با قهوه مات استخراج کنید. کافه میت کاملاً با قهوه شما ترکیب می شود.

برای قهوه ترک می توانید پودر قهوه را همزمان با پودر قهوه داخل شیشه بریزید. ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. زیرا باعث می شود قهوه شما به حالت خامه ای خاصی تبدیل شود.

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

بیشتر بخوانید: پودر کاکائو کارگیل هلندی

کریمر ( Creamer ) چیست و چه ترکیباتی دارد؟

کریمر ها از مشتقات، شربت گلوکز، شکر، صمغ سلولزی و … به روش خشک کردن پاششی تولید می شوند.
کریمر ها رنگ نوشیدنی را روشن می کنند و طعم بهتری به آن می دهند.
شرکت های زیادی در دنیا کریمر تولید می کنند که فرمولاسیون هر کدام با دیگری متفاوت است، اما اساس همه آنها استفاده از روغن های گیاهی است، اما میزان شکر اضافه شده یا مشتقات شیر ​​در موارد مختلف کاملاً متفاوت است. کارخانه ها و بسته به هدفی که برای کریمر تولید می شود متفاوت است.
کریمر ها در آب گرم و سرد فرموله می شوند تا به خوبی حل شوند و حلالیت بالایی داشته باشند.
امروزه انواع بدون قند، بدون چربی و طعم دار نیز موجود است و همین امر باعث شده تا گزینه های مختلفی در انتخاب کرم ها وجود داشته باشد.

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

 

 کریمر ها در صنایع غذایی چه استفاده ای دارند؟

کریمر ها در بسیاری از بخش های صنایع غذایی و صنعتی به عنوان مثال در تهیه سوپ یا سس فوری استفاده می شوند.
خامه غیر لبنی که سفید کننده چای یا سفید کننده قهوه نامیده می شود، به عنوان جایگزینی برای شیر یا خامه به عنوان افزودنی به قهوه، چای، شکلات داغ یا سایر نوشیدنی ها در نظر گرفته می شود.
آنها حاوی لاکتوز نیستند، بنابراین معمولاً به عنوان محصولات غیر لبنی توصیف می شوند، اگرچه بسیاری از آنها حاوی کازئین هستند، پروتئینی که از شیر به دست می آید.این ترکیبات نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و در مکان هایی که یخچال وجود ندارد قابل استفاده و نگهداری هستند.
برخی از کرم های غیر لبنی حاوی شیرین کننده ها و طعم دهنده هایی مانند وانیل، فندق یا خامه ایرلندی هستند.
مانند سایر محصولات غذایی فرآوری شده، نسخه های کم کالری و کم چرب کرم های غیر لبنی موجود است.به طور کلی در زمینه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • در زمینه نوشیدنی هایی مانند قهوه فوری، ژله کنجد، شیرخشک، چای فوری، شیر و شیر بادام زمینی، شیر سویا
  •  صنعت بستنی
  •  شیرینی پزی مانند آب نبات، شکلات و پودینگ
  • مواد صنعتی مانند پودر طعم دهنده و کمپلکس ویتامین
  • در صنعت نودل فوری، غذاهای فوری، سوپ، ادویه و فرآورده های آرد پخته
  • می توان آن را در رژیم غذایی وگان مصرف کرد
  • مناسب برای نوشیدنی های سرد (شیک) و نوشیدنی های گرم (قهوه و چای)
  • مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز
  • تهیه شده از با کیفیت ترین روغن های گیاهی

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

خرید و فواید کریمر ( creamer ) غیر لبنی

  • میزان چربی را می توان در محدوده (10%) تا (80%) تنظیم کرد و روغن را بر اساس نیازهای مختلف می توان انتخاب کرد.
  • قابلیت های عالی آن از نظر حلالیت در آب، امولسیون و کف می تواند نیازهای مختلف در صنایع غذایی را برطرف کند.
  • شیرخشک غیر لبنی دارای طعم های متنوعی است و می توان از آن برای تغییر عطر، طعم، رنگ و طعم محصولات نهایی استفاده کرد.
  • ذرات ریز پوشش داده شده به شما پایداری عالی می دهد که منجر به ذخیره سازی آسان تر، حفظ طعم خوب و خواص ضد اکسیداسیون می شود.
  • شیر خشک غیر لبنی می تواند جایگزین چربی شیر، کره کاکائو یا پروتئین کمی شود تا هزینه ها را کاهش دهد.

خریداران گرامی برای خرید عمده پودر قهوه میت در مجموعه بازرگانی سورن می توانند به صورت آنلاین و یا حضوری مراجعه و محصول مورد نظر را سفارش دهند. بنابراین محدودیتی در نحوه خرید کافی میت وجود ندارد و افراد می توانند با توجه به شرایط خود با یکی از روش های موجود با واحد فروش ما تماس بگیرند.

به علاوه در مجموعه بازرگانی سورن علاوه بر کافی میت ،کنجد، انواع پودر کاکائو، پودر نارگیل، پودر قهوه، لسیتین، پودر ژلاتین، سی ام سی (پودر ثعلب) ،گوارگام و ده ها ماده اولیه دیگر توزیع می شود

تفاوت کافی میت و کافی کریمر

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

  1. درود برشما. ب تازگی طرفدار قهوه شدم. با مطلب شما در مورد فرق کافی‌میت و کریمر ی کم گیج شدم. کافی میت خودش کریمر هست؟ با خرید کافی میت، نیازی ب کریمر جداگانه هست؟ینی برای ی فنجان قهوه اسپرسو، هم میشه کافی‌میت اضافه کرد و هم کریمر؟
    اگر بله: لطفا توضیح مختصر با قیمت.
    ضمنا فرق کافی‌میت اورجینال با کافی میت شکلاتی چیه؟
    ازینکه برای پاسخ وقت صرف میکنید سپاسگزارم.

    1. سلام . در ایران تفاوتی ندارند. هر کافی میت همان کریمر و فومر کف کننده هست که فومر فقط در صنایع خرید و مصرف می شود. همان کافی میت مصرف کنید. فروش ما فقط عمده و تناژ هست و خرد نداریم. وقت خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا