شکلات ایرانیشکلات برنوتیشکلات تلخ

تاثیر شکلات تلخ روی کبد چرب

تاثیر شکلات تلخ روی کبد چرب . شکلات از خوراکی‌های پرطرفداری است که انواع مختلفی دارد. یکی از پرطرفدارترین نوع شکلات، شکلات تلخ است که به دلیل داشتن مواد مغذی و مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، فواید زیادی برای سلامتی دارد. با ما همراه باشید تا از تاثیر شکلات تلخ روی کبد چرب مطلع شوید.

تاثیر شکلات تلخ

همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، هر شیرینی کوچکی که در ترکیب آن کاکائو به کار رفته باشد، شکلات نام دارد. در واقع شاید این موضوع کمی خنده‌دار و غیرقابل باور باشد، اما تا اواخر قرن ۱۷ میلادی، شکلات یا کاکائو (chocolate)، ماده غذایی گران قیمتی در اروپا بود که فقط ثروتمندان سلطنتی از آن استفاده می‌کردند. در آمریکای مرکزی هم شکلات کالایی لوکس به شمار می‌آمد و مردم از دانه‌های کاکائو به جای پول استفاده می‌کردند. جالب است بدانید اولین بار، کریستف کلمب کاکائو را از آمریکا به اروپا آورد تا به ملکه اسپانیا نشان دهد. در آن زمان از شکلات در انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شد و برای گرفتن تلخی آن مقداری شکر به آن اضافه می‌کردند.

تاثیر شکلات تلخ روی کبد چرب

بر اساس تحقیقات رفته‌رفته مشخص شد که مصرف شکلات تلخ برای افرادی که مبتلا به بیماری‌‌های کبدی هستند مثل یک مرهم عمل کرده و می‌تواند درمانی برای بیماری آن‌ها باشد. مارک ترسز یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه‌ای با رسانه‌‌های دولتی انگلستان، گفته است که بر اساس تحقیقات انجام شده روی ۲۱ بیمار کبدی، افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند. بنابراین نتایج به دست آمده حاکی از این شد که شکلات باعث تسکین درد می‌شود.

 

تاثیر شکلات تلخ

چگونه شکلات مرغوب را تشخیص دهیم؟

یک کارسناس سازمان غذا و دارو درباره شناخت شکلات ها و اطمینان از سلامت آنان گفت :

  • شکلات تمپرنگ شده با ظاهری براق
  • شکستن صدا دار
  • جدا شدن راحت از قالب
  • عدم وجد رنگ دانه های زردقابل شناسایی است.

منبع: شکلات ایران

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا