کره کاکائو خوراکی

قیمت کره کاکائو خوراکی – Cacao butter – بازرگانی سورن

درخت تئوبروما یا درخت کاکائو یکی از درختان همیشه سبزی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و استوایی رشد می‌کند. این درخت پس از گذشت 4 تا 5 سال از عمر خود ثمر می‌دهد. میوه درخت کاکائو حدود 30 سانتیمتر و زردرنگ است. از این میوه محصولات مختلفی همچون کره کاکائو و پودر کاکائو تولید می‌شود. محصولات به‌دست‌آمده از این میوه دارای ارزش غذایی بالایی هستند و در صنایع مختلفی کاربرد دارند. در ادامه بیشتر با مشخصات روغن کاکائو و قیمت کره کاکائو خوراکی آشنا خواهید شد.

روش تهیه کره کاکائو

روش تهیه کره کاکائو مانند روغن‌گیری سایر محصولات گیاهی است. کره کاکائو درواقع نوعی روغن گیاهی است که حاوی 40 تا 60 درصد چربی اشباع‌شده می‌باشد. این روغن کاملاً خوراکی است و از آن در صنایع غذایی و خوراکی استفاده می‌شود. استخراج کره کاکائو به این صورت است که پس از چیدن میوه درخت کاکائو آن را خشک می‌کنند. سپس دانه‌های میوه از پوسته آن غربال‌شده و آسیاب می‌گردد. در مرحله بعد به‌وسیله دستگاه‌های مختلف و با فشار کره کاکائو را از این دانه‌ها استخراج می‌کنند. در هر دانه مقدار کمی روغن کاکائو وجود دارد. این روغن در صنایع غذایی کاربرد دارد و میزان قیمت کره کاکائو خوراکی زیاد است؛ ازاین‌رو برخی از مراکز تولیدی به‌جای استفاده از این‌ روغن از روغن cbs که از دانه هسته پالم استخراج می‌شود، استفاده می‌کنند.

روش تهیه کره کاکائو

کاربرد کره کاکائو

قیمت کره کاکائو خوراکی زیاد است اما دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد. بیشترین کاربرد کره کاکائو در تولیدی‌های شیرینی، شکلات‌سازی، کیک و کلوچه است. کره کاکائو باعث تسهیل و روان شدن ماده اولیه محصولات غذایی می‌شود. این ماده دارای خاصیت نگه‌دارنده است و باعث ماندگاری بیشتر محصولات غذایی می‌شود. همچنین روغن کاکائو از سفیده زدن شکلات در انبار جلوگیری می‌کند. این ماده از محصولات غذایی در برابر ذوب‌شدگی محافظت می‌کند و نقطه ذوب آن تا دمای 34 تا 38 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این ماده دارای طعمی مانند کاکائو است و به‌عنوان چاشنی و جلا دهنده شکلات نیز استفاده می‌شود. از دیگر موارد کاربرد کره کاکائو در صنایع آرایشی و بهداشتی و برخی از محصولات دارویی می‌باشد.

قیمت کره کاکائو خوراکی

میزان قیمت کره کاکائو خوراکی

ازآنجایی‌که در هر دانه کاکائو مقدار کمی چربی وجود دارد، میزان قیمت کره کاکائو خوراکی زیاد است. این محصول جزء یکی از گران‌قیمت‌ترین و اصلی‌ترین مواد اولیه شکلات‌سازی محسوب می‌شود و دسترسی به آن دشوار است. میزان قیمت کره کاکائو خوراکی با توجه به نوع کشور تولیدکننده، درصد میزان چربی، مارک و برند متفاوت است. جهت اطلاع از میزان قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش سورن در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا