تافیتافی مغزدار

تافی مغزدار فله (پاکت) 3 کیلویی در انواع مختلف

تافی مغزدار فله

تافی مغزدار فله یکی از محبوب ترین طعم های این شیرینی خوشمزه هستند. این محصول مورد استفاده در قنادی ها را می توان با بسیاری از مواد دیگر مانند: شربت نیشکر و کره، روکش شکلات، وانیل و شکلات، شربت نیشکر و کشمش، تمشک و لانه زنبوری مخلوط کرد.

تافی کره ای، شیر تافی و تافی شکلاتی از محبوب ترین طعم های این دسر خوشمزه هستند. همچنین انواع طعم های تافی را می توان به دو صورت ساده یا مغزدار تهیه کرد و یا از فروشگاه ها خریداری کرد.

تافی مغزدار فله

تافی چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

تافی یکی از انواع شکلات است که به دلیل بافت نسبتا نرم و طعم لذیذ و شیرینش طرفداران زیادی دارد. در واقع نوعی شکلات غنی از کره است و یک تافی خوب حاوی مقادیر مساوی کره و شکر و همچنین آجیل برای طعم دادن است. این شیرینی نیز مانند آب نبات نوعی شیرینی قندی است که در دمای بالا تهیه می شود. این نوع شکلات حاوی لبنیات است که هنگام پخت به آن رنگ کاراملی می دهد.

این شیرینی هابه عنوان آب نبات های سخت طبقه بندی می شوند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. برخلاف آب نبات، بافت تافی هنگام مکیدن یا جویدن نرم می شودو طعمی به یاد ماندنی و خوشمزه برای همیشه در ذهن ما باقی می گذارد.

چربی، شیر، شکر و شربت گلوکز مواد اصلی تافی هستند.
اساساً این ماده خوراکی پراکندگی گلبول های ریز چربی در محلول قند فوق اشباع است.
طبق دستورالعمل درجات مختلفی از شکر استفاده می شود از مرغوب ترین شکر گرانول گرفته تا شکر خام و شربت شکر که طعم خاصی به محصول می دهد.
مانند شیرینی های آب پز، قندهای غیر از ساکارز نیز باید وجود داشته باشد تا از ایجاد توده جلوگیری شود.
در نوع خانگی برای تولید مقداری قند معکوس از ساکارز می توان از یک عامل معکوس اسیدی مانند سرکه یا اسید سیتریک استفاده کرد اما در روش تجاری معمولاً از شربت گلوکز برای جلوگیری از دانه بندی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: شکلات تخته ای دارک ۳ کیلویی – کارتن ۱۲ کیلویی

تافی مغزدار فله

نکات مهم در تهیه تافی 

شیر مصرفی تاثیر مهمی در طعم تافی دارد و به عنوان شیر کم چرب یا بدون چربی اضافه می شود. رنگ مشخص تافی در درجه اول به دلیل کاراملی شدن مواد جامد شیر در طول پخت است.

علاوه بر این، کازئین شیر به عنوان یک عامل امولسیون کننده عمل می کند. در تهیه تافی از کره و روغن های مختلف استفاده می شود و امولسیون کننده هایی مانند گلیسرول مونو استئارات و ژلاتین نیز در صورت عدم وجود مواد جامد کافی شیر و کره استفاده می شود که به پخش چربی و تولید امولسیون پایدار کمک می کند.

در ساخت این ماده مواد را با هم می جوشانند تا دما به حد لازم برسد. دمایی که در فرآیند جوشاندن به دست می آید تاثیر زیادی بر غلظت تافی تولید شده دارد.

زیرا در کنار عوامل دیگر میزان آب تافی را تعیین می کند. تافی های بسیار سفت مانند کره تافی در دمای 146-154 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود تا مقدار آب آن به 3-5 درصد برسد.

به طور کلی تافی ها و کارامل های معمولی در دمای 118 تا 132 درجه سانتی گراد حرارت داده می شوند تا مخلوط حاوی 6 تا 12 درصد آب باشد. تافی و فوگر از ترکیبات مشابهی ساخته می شوند و هر دو تقریباً 8 تا 10 درصد آب دارند.

تفاوت کارامل و تافی

آیا تا به حال فکر کرده اید که تفاوت کارامل و تافی چیست؟ هر دو شیرینی شکری هستند، هر دو رنگ طلایی روشن دارند و از قضا هر دو در انواع دسرها استفاده می شوند. اما شباهت این دو تنها در همین چند مورد است.

تافی تقریباً ترد و سفت است در حالی که کارامل نرم و جویدنی است.

تفاوت کارامل و تافی بستگی به مواد تشکیل دهنده و درجه حرارتی دارد که مواد در معرض آن قرار می گیرند.

کارامل از شکر، آب و کره یا شیر تهیه می شود و مواد اولیه تافی شکر و کره است. تفاوت بعدی دما است. دمای تهیه کارامل 120 درجه سانتیگراد و دمای تهیه تافی 149 درجه سانتیگراد می باشد.

شکلات تافی مغزدار از دو قسمت تافی و ماده میانی آن به نام هسته تشکیل شده است که به صورت فله و بسته بندی موجود می باشد.

انواع مختلف تافی فله کدامند؟

مدل های بی‌شماری از تافی وجود دارد، مانند تافی ساده، تافی شیر حاوی شیر، تافی مخلوط حاوی قهوه یا کاکائو و تافی کره‌ای که از کره استفاده می‌کند.

انواع تافی ها از جمله کره ای ، کاکائویی ، مغز دار، میوه ای، قهوه ، شیر و … را در بازار می بینیم.

در تافی های کاراملی، وجه مشترک «طعم کاراملی» وجود دارد.

این مزه در اثر کاراملی شدن یا تجزیه برخی مولکول های قند در اثر گرم شدن کربوهیدرات ها ایجاد می شود.

در حین ساخت این تافی ها، واکنش دیگری بین قندهای گرم شده و پروتئین های موجود در

مواد جامد شیر رخ می دهد و رنگ قهوه ای ایجاد می شود.

هرگاه کربوهیدرات ها با پروتئین گرم شوند، یک واکنش قهوه ای شدن از نوع معروف به واکنش میلارد یا واکنش قهوه ای شدن غیر آنزیمی رخ می دهد.

ترکیبات شکلات تافی مغزدار 

شکلات تافی مغزدار در بین مردم بسیار محبوب است و در سال های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها شناخته شده است.

شکلات تافی مغزدار نوعی شکلات است که از کارامل کردن شکر با کره تهیه می شود و حاوی مواد مغزی است و جزو آب نبات ها طبقه بندی می شود، اما بافت آن با آب نبات ها متفاوت است.

فروش تافی مغز دار فله

 شکلات تافی مغزدار بافت نرمی دارد و هنگام جویدن شکلات تافی طعمی خاص و لذیذ به شما می دهد.
شکلات تافی مغزدار از دو قسمت تافی و ماده میانی آن به نام هسته تشکیل شده است که به صورت فله و بسته بندی موجود می باشد.

در مجموعه تولیدی سورن تافی مغز دار فله به فروش می رسد.علاوه بر تافی شکلات تخته ای،کرم کاکائو،شکلات چیپسی،شکلات اشکی،شکلات سکه ای،ترافل رنگی، اسمارتیز و ده ها ماده اولیه دیگر تولید می شود که در قسمت های مختلف این سایت توضیح داده شده است و اگر شما تولید کننده شیرینی پزی هستید توصیه می کنیم این مطالب را نیز مطالعه کنید.

تافی مغزدار فله

صادرات انواع تافی به کشورهای همسایه

یکی از بازارهای پرتقاضا و داغ صادراتی در طول سالیان اخیر، بی شک بازار صادرات انواع تافی میوه ای، مغزدار، تافی رولن، نارگیلی و انواع آبنبات و بن بوده است. کشورهای همسایه ایران به دلایل زیادی از جمله نزدیکی مرزی با ایران و کرایه حمل مناسب، کیفیت مناسب انواع تافی و آبنبات های تولیدی ایران، و از همه مهم تر قیمت به صرفه دلاری این محصولات باعث حجم بالای تبادلات تجاری میان کارخانه های شکلات تافی و بن بن و تاجرات خارجی شده است. برای خرید کانتینری جهت صادارت تافی و آبنبات های تولیدی این مجموعه با واحد فروش در تماس باشید.

بیشترین حجم خرید تافی و آبنبات در حال حاضر از کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان در حال انجام است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا