پودر ثعلب (CMC)

چگونه با ثعلب بستنی درست کنیم؟ | بازرگانی سورن | cmc

چگونه با ثعلب بستنی درست کنیم؟

چگونه با ثعلب بستنی درست کنیم؟ با گرم شدن هوا مردم به خوردن غذاهای خنک تمایل پیدا می کنند. یکی از غذاهای خوشمزه ای که در روزهای گرم تابستان و اواخر بهار انتخاب خوبی است بستنی ها هستند که در مدل ها و طعم ها در سوپرمارکت ها به وفور یافت می شوند.

"چگونه

تهیه بستنی وانیلی خانگی با ثعلب در منزل

در این مقاله از ساده ترین روش های تهیه بستنی وانیلی و سنتی در خانه با استفاده از ثعلب را به شما اموزش می دهیم.

مواد لازم :

شیر
2 لیوان

شکر
نصف لیوان

وانیل
نصف قاشق چایخوری

ثعلب
نصف قاشق چایخوری

پودر هل
نصف قاشق چایخوری

گلاب
مقدار کافی
طرز تهیه :

گام اول
ابتدا برای شروع کار ۲ لیوان شیر را در قابلمه ای بریزید و قابلمه را روی گاز بگذارید و صبر کنید تا شیر داغ شود.

گام دوم
در ظرفی نصف لیوان شکر، نصف قاشق چایخوری پودر هل، نصف قاشق چایخوری وانیل و نصف قاشق چایخوری گل روباهی بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط مواد ذکر شده را داخل شیر داغ شده ریخته و هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند تا غلیظ شود و مقداری گلاب اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. سپس گاز را خاموش می کنیم.

"چگونه

ادامه مراحل  تهیه بستنی وانیلی خانگی با ثعلب:

گام سوم
سپس صبر می کنیم تا مواد داخل قابلمه خنک شوند و سپس در ظرف استیل می ریزیم و صبر می کنیم تا مواد کاملا خنک شوند. مواد داخل ظرف استیل را مدام هم می زند یا صبر می کند تا دمای مواد از حرارت اولیه کم شود و خنک شود. سپس ظرف استیل را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا خنک شود. سپس بعد از 1 ساعت ظرف بستنی را از یخچال خارج کرده و مواد داخل آن را با لیسک مخلوط می کنیم و ظرف را یک ساعت دیگر در فریزر قرار می دهیم و بعد از 1 ساعت ظرف را خارج کرده و مواد داخل آن را مخلوط می کنیم. انجام دادن. ظرف را تا 3 بار هم می زنیم و این کار را می کنیم تا بستنی ما خوب مخلوط و آماده شود.

گام چهارم:
سپس بعد از آخرین مرحله از هم زدن بستنی، ظرف استیل را از فریزر خارج کرده و با قاشق یا قاشق آن را بردارید و بستنی آماده شده را در ظرف دربسته مناسبی بریزید و بستنی را به مدت تقریبی در فریزر قرار دهید. 24 ساعت. بگذارید سفت شود و کاملا ببندد.

گام پنجم:
حالا بستنی وانیلی خانگی ما آماده است و در ظرف مناسب بستنی می گذاریم و در صورت تمایل با شکلات مایع یا اسمارتیز یا مربای آلبالو و … تزیین می کنیم و این بستنی خوشمزه برای عصرانه با ما به عنوان می خوریم. یک خانواده.

"چگونه

طرز تهیه بستنی زعفرانی سنتی با ثعلب به روش خانگی 

چگونه با ثعلب بستنی درست کنیم؟

شیر پر چرب: 4 لیوان  فرانسوی

شکر: 2 لیوان  فرانسوی

 

خامه: ۱۰۰ گرم

 

ثعلب: ۲ قاشق غذاخوری

 

پودر یا اسانس هل: به میزان لازم

گلاب: 1/2 لیوان دسته‌دار فرانسوی

خلال یا پودر پسته: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله 1: 

در مرحله اول طرز تهیه بستنی زعفرانی سنتی با روباه بدون نیاز به دستگاه، زعفران را آسیاب کرده و در لیوان بریزید. یک تکه یخ کوچک روی آن بگذارید و کنار بگذارید تا دم بکشد.

خامه را در سینی بریزید و روی آن را صاف کنید. می توانید از ابزاری مانند کاردک استفاده کنید. ضخامت کرم باید حدود 2 میلی متر باشد. سینی را در فریزر قرار دهید تا کرم کاملا یخ بزند. (می توانید به جای سینی، کرم را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار بریزید و آن را صاف کرده و در فریزر بگذارید.)

مرحله 2: 

در مرحله دوم از تهیه بستنی زعفرانی سنتی، شعله گاز را روشن کرده و قابلمه ای را روی آن قرار دهید. شیر پرچرب را در آن بریزید و صبر کنید تا شیر بجوشد. پس از جوشاندن شیر، زعفران را در قابلمه بریزید. گلاب و پودر هل سفید یا عصاره هل را به آرامی به شیر و زعفران اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: کافی میت قهوه

"چگونه

ادامه مراحل  تهیه بستنی سنتی خانگی با ثعلب:

چگونه با ثعلب بستنی درست کنیم؟

مرحله 3: 

در این مرحله از طرز تهیه بستنی زعفرانی سنتی با روباه باید شکر و روباه را در ظرف کوچکی مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند. هر بار یک قاشق از این مخلوط را به شیر اضافه کنید و شیر را هم بزنید تا شکر و روباه تمام شود.

این مواد را باید در 4 یا 5 مرحله اضافه کنید. اگر شیر و شکر را همزمان اضافه کنید به خوبی در شیر حل نمی شود و گلوله گلوله می شود. در تمام این مدت باید شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید.

 

مرحله 4: 
در این مرحله از طرز تهیه بستنی زعفرانی، بستنی شما به غلظت نسبی می رسد. در این مرحله شعله را خاموش کرده و بستنی را به ظرف دیگری (ترجیحا استیل) منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: خرید عمده کرم کاکائو برای وسط کیک از کارخانه تولید کرم کاکائو مغزدار

مرحله 5:

پودر یخ یا یخ خرد شده را در ظرف دیگری بریزید. ظرف را با یخ پر کنید. ظرفی که مخلوط بستنی را در آن ریخته اید داخل ظرف حاوی یخ قرار دهید تا حرارت خود را از دست بدهد. در این فاصله بستنی را شروع به مخلوط کردن کنید. این کار بستنی شما را کشدار و غلیظ می کند.

مرحله 6:

ظرف استیل را که مخلوط بستنی زعفرانی را در آن ریخته اید، وقتی کاملا دمای خود را از دست داد و غلیظ شد، داخل فریزر قرار دهید. بعد از 30 دقیقه ظرف را خارج کرده و مخلوط بستنی را از کناره ها (قسمت های یخ زده) با قاشق هم بزنید. ظرف را دوباره در فریزر قرار دهید. این کار را هر 30 دقیقه تکرار کنید.

مرحله 7:

این کار را 5 تا 6 بار تکرار کنید و هر نیم ساعت یکبار مواد را هم بزنید. این کار باعث می شود بستنی زعفرانی اکبر مشدی شما بافت یخی نداشته باشد و حالت کشسانی داشته باشد. همچنین هوا به داخل مخلوط بستنی نفوذ کرده و بافتی کرکی پیدا می کند. بستنی زعفرانی را به مدت 5 تا 6 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا آماده شود و خودش را بگیرد.

مرحله 8:

در مرحله آخر از تهیه بستنی زعفرانی سینی خامه را بیرون آورده و خامه را با کفگیر از ته آن جدا کنید. خامه را تکه تکه کنید و داخل بستنی بریزید. پودر پسته یا خلال بادام را روی بستنی بریزید و در ظرف مورد نظر سرو کنید. می توانید بستنی زعفرانی سنتی را بین نان بستنی گذاشته و سرو کنید.

 

در مجموعه بازرگانی سورن علاوه بر سی ام سی (پودر ثعلب)، کنجد انواع پودر کاکائو، پودر نارگیل، پودر قهوه، لسیتین، پودر ژلاتین ،گوارگام و ده ها ماده اولیه دیگر توزیع می شود که در قسمت های مختلف این سایت توضیح داده شده است و اگر شما تولید کننده شیرینی پزی هستید توصیه می کنیم این مطالب را نیز مطالعه کنید.

"چگونه

 می‌توانید بستنی سالم را در خانه بدون مواد نگهدارنده درست کنید. زیرا تهیه بستنی چندان سخت نیست و فقط کمی حوصله می خواهد و همچنین برای مواقعی که محدودیت خروج از منزل وجود دارد .

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا